Edukacija. 9–12 kl. Kūrybinio rašymo pamoka muziejuje

Integruota kūrybinio rašymo ir dailės pamoka

MO muziejus | Edukacija

Kultūros paso programa

Mokiniai supažindinami su pagrindiniais bet kokio naratyvo elementais (užuomazga, veiksmo vystymasis, kulminacija, atomazga) ir gauna grupinę užduotį – sukurti istoriją, kurios pagrindinis veikėjas būtų muziejaus ekspozicijos daiktas/personažas. Kiekviena grupė, apžiūrėjusi parodą, išsirenka patikusį eksponatą – jis ir taps pagrindiniu pasakojimo veikėju. Kiti istorijos kūrimo elementai nurodyti grupei pateiktame žaidimo lape. Kiekvieno mokinio pasiūlymai grupėje aptariami ir jungiami į rišlų tekstą. Jis vėliau pristatomas kitoms grupėms, rodant pasirinktą parodos eksponatą, argumentuojant, kuo būtent jis patraukė grupės narių dėmesį ir taip nusipelnė asmeninės istorijos.

Grupė, kurdama istoriją, gali naudotis papildoma medžiaga – tiesioginės kalbos skyrybos schemomis, reikalingomis kuriant dialogą, kūrinio pradžios ir pabaigos formulėmis, junginiais, padedančiais išdėstyti pasakojimo įvykius chronologine tvarka („netrukus“, „kiek vėliau jis…“, „galiausiai…“) ir pan. Edukatorius parenka ir pritaiko skirtingoms amžiaus grupėms labiau tinkamus metodus ir temas. Pamoka baigiama refleksija.

MO muziejus | Edukacija

Trukmė – 60–90 min.
Skirta klasėms – 9–12
Užsiėmimą veda – Ilona Ežerinytė, Viola Klimčiauskaitė