Edukacija. 9–12 kl. Poezija ir dailė: ieškome lyrinio subjekto

Integruota literatūros ir dailės pamoka

MO muziejus | Edukacija

Kultūros paso programa

Mokiniams pristatoma muziejuje eksponuojama paroda, ją sukūrę menininkai ir parodos koncepcija. Mokiniai edukacijos metu mokosi analizuoti eilėraščius pasitelkdami meno kūrinius. Eilėraštis ir paveikslas yra skirtingų rūšių meno kūriniai, besiskiriantys pirmiausia raiškos priemonėmis – eilėraštis yra verbalinis (žodžio) menas, paveikslas – vizualinis (vaizdo) menas. Vis dėlto savomis priemonėmis vaizdą kuria ir eilėraštis, o paveikslo esmę galima nusakyti žodžiais. Analizuojant abiejų meno rūšių kūrinius, įvardijamos meninės raiškos priemonės ir vartojami teksto analizės terminai. Susiskirstę grupėmis mokiniai išanalizuoja šiuolaikinio lietuvių poeto eilėraštį ir pasirenka parodoje dailės kūrinį, artimiausią duoto eilėraščio lyrinio subjekto būsenai. Raiškiai skaito eilėraštį. Komentuoja savo pasirinkimą kitoms grupėms. Pamoka baigiama refleksija.

Trukmė – 60–90 min
Skirta klasėms – 9–12
Užsiėmimą veda – Ilona Ežerinytė, Inga Gresienė