Pro V.B. prizmę: Patricija Jurkšaitytė
Pro V.B. prizmę: Patricija Jurkšaitytė
Patricija Jurkšaitytė kūrybos įkvėpimo semiasi iš visai kitų šaltinių nei dauguma lietuvių tapytojų. Kaip jos bendraamžis anglas Glennas Brownas ir kai kurie kiti Vakarų menininkai, lietuvė kopijuoja ir transformuoja garsių senųjų meistrų paveikslus. Tiesa, jų konceptualiai racionalias ir ironiškas strategijas menininkė pakeičia nevienareikšmišku, mįslingai nostalgišku praeities vertinimu.
Patricija Jurkšaitytė kuria senovinėmis grizailės ir lesiruotės technikomis, kai ant jau pradžiūvusio pilkšvai ir baltai tapyto paveikslo tepamas skaidrus, plonas dažų sluoksnis ir formuojamas optinis vaizdas. Todėl galima sakyti, kad šį paveikslą menininkė kūrė du kartus – pirma nutapė apelsinus juodai ir baltai, o antrą kartą – spalvotai.
MO muziejaus įkūrėjas Viktoras Butkus užfiksavo tapytojos Patricijos Jurkšaitytės kūrybos proceso užkulisius: drobės „Natiurmortas“ (2019) radimąsi nuo pirmųjų potėpių iki galutinio idėjos įgyvendinimo. Šis paveikslas yra MO muziejaus kolekcijos dalis.