Edukacija
Edukacijas ir edukacinius projektus MO muziejuje remia

Edukacija muziejuje vaikams ir moksleiviams
Edukacijos, jų vystymas ir plėtra yra vienas svarbiausių MO muziejaus prioritetų. Matome muziejų kaip vietą, kurioje galime mokytis visą gyvenimą.
Esame sukūrę ir siūlome inovatyvias tarpdisciplinines edukacines programas, kurios ugdo svarbiausias XXI a. kompetencijas – kūrybiškumą, kritinį mąstymą, emocinį intelektą. Tai svarbus papildymas formaliajam ugdymui.
Edukacijose nesiekiame perteikti konkrečių žinių apie modernų ir šiuolaikinį meną. Atvirkščiai – menas yra mūsų priemonė megzti dialogą su vaikais. Norime jiems atskleisti meno galimybes kalbėti ir pasakoti apie pasaulį, išjudinti jiems svarbius vidinius klausimus, leisti patirti asmenišką santykį su menu.
Visos MO edukacijos remiasi inovatyviu požiūriu meno muziejų pristatyti kaip platformą pokalbiui su vaikais – visi pojūčiai yra teisingi. Pasitelkdami meno kūrinius kalbame apie emocijas, integruojame literatūrą, istoriją, net biologiją ir IT. Išbandome vizualinio mąstymo strategiją – moksliškai pagrįstą metodą analizuoti tai, ką matome, ir pritaikomą įvairiose srityse.

Esame sukūrę edukacijas skirtingo amžiaus vaikams – nuo dvyliktokų iki pačių mažiausiųjų. Juos kviečiame patirti meną čia ir dabar: pamatyti jį be išankstinių nusistatymų, per sąsajas su kitais dalykais, reiškiniais, taip pat ir per savo emocijas.
Tikime, kad pamatydami mokomuosius dalykus, ištrauktus iš klasės ir vadovėlio skyriaus, kitame kontekste vaikai plečia savo suvokimą, akiratį ir lavina kūrybiškumą. Norime kurstyti smalsumą pasauliui ir įkvėpti tolesnėms patirtims muziejuje.
SVARBI INFORMACIJA NORINTIEMS DALYVAUTI
Mokinių edukacijos dienos: pirmadieniai, trečiadieniai, ketvirtadieniai ir penktadieniai.
Edukacinio užsiėmimo kaina vaikams – 7 Eur. Į kainą įskaičiuotas edukacinis užsiėmimas ir edukatorius.
Papildomai kiekvienam dalyvaujančiam edukaciniame užsiėmime suteikiamas neribotas tos dienos MO muziejaus parodos lankymas.
Edukacijos gali būti organizuojamos vaikams, turintiems specialiųjų poreikių.
Edukacijos koordinatorės kontaktai: el. paštas edukacija@mo.lt, telefonas +370 609 83 764.
Registracija

Kad galėtume greičiau ir paprasčiau suorganizuoti susitikimą, kviečiame registruotis į norimą edukaciją.
Registracija į MO edukacijas ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams – čia.
Registracija mokyklinio amžiaus vaikams su Kultūros pasu – čia.
Registraciją gali atlikti tik mokykloje paskirtas KP koordinatorius.
Registracija į Keliaujančio muziejaus edukacinius užsiėmimus – čia.
Registracija dėl savarankiško apsilankymo muziejuje su didesne mokinių grupe – čia.
Registracija į MO ir Kazickų šeimos fondo iniciatyvos edukacinius užsiėmimus socialiai jautrioms jaunuolių grupėms – čia.
Registracija MOkytojo paso kortelei gauti – čia.
Į kokias edukacijas kviečiame MO muziejuje? Atraskite užsiėmimą kiekvienai vaikų amžiaus grupei.


IKIMOKYKLINUKAMS

Esame sukūrę edukacijų net ir patiems mažiausiems muziejaus draugams. Juk susipažinti su menu ir suprasti, kaip jis mus veikia, svarbu nuo mažų dienų.
VIZUALINIO MĄSTYMO METODAS
- Kas vyksta šiame paveiksle? Užsiėmimas pagal vizualinio mąstymo metodą
EMOCINIO INTELEKTO LAVINIMAS
- Kaip atrodo jausmas? Pagrindinių emocijų pažinimas pasitelkus paveikslus


Virtualūs Šeimų sekmadienio užsiėmimai
Beje, mažiems ir smalsiems siūlome ir smagių žaidimų namuose. Kviečiame 3–8 m. vaikus drauge su tėveliais atrasti virtualius Šeimų sekmadienio užsiėmimus!
Juos, nors ir ekrane, ves teatro vaikams „Pradžia“ aktoriai Marius ir Karolina. Smagaus laiko!
Jei patiko pirmasis, išbandykite ir daugiau žaidimų:
Programa mokykloms
MO muziejus Tūkstantmečio mokyklų programai siūlo kultūrinę–edukacinę programą mokykloms. Jos metu bus ugdomos esminės kompetencijos: kūrybiškumo, kultūrinė, pažinimo ir komunikavimo. Jas ugdysime remdamiesi vizualinio mąstymo strategija, ją taikydami literatūros pamokose.
Programą galite ir parsisiųsti:
1–4 KLASĖMS

VIZUALINIO MĄSTYMO METODAS
- Kas vyksta šiame paveiksle? Užsiėmimas pagal vizualinio mąstymo metodą | Kultūros paso programa
- Istorijos iš lagamino. Istorijų pasakojimo (angl. storytelling) metodika pagrįstas užsiėmimas | Kultūros paso programa
EMOCINIO INTELEKTO LAVINIMAS
- Kaip atrodo jausmas? Pagrindinių emocijų pažinimas pasitelkus paveikslus | Kultūros paso programa
INTEGRUOTOS PAMOKOS
- Kelionė per metų laikus. Integruotos pasaulio pažinimo, lietuvių kalbos ir dailės temos | Kultūros paso programa


5–8 KLASĖMS

VIZUALINIO MĄSTYMO METODAS
- Kas vyksta šiame paveiksle? Užsiėmimas pagal vizualinio mąstymo metodą | Kultūros paso programa
- Istorijos iš lagamino. Istorijų pasakojimo (angl. storytelling) metodika pagrįstas užsiėmimas | Kultūros paso programa
- Grafitis: meninė raiška ar miestą teršianti keverzonė? | Kultūros paso programa
EMOCINIO INTELEKTO LAVINIMAS
- Gyvūnas ir robotas manyje: tarpasmeniniai santykiai ir kūrybiški konfliktų sprendimo būdai | Kultūros paso programa

INTEGRUOTOS PAMOKOS
- Kaip kuriamas charakteris tekste ir paveiksle. Integruota literatūros ir dailės pamoka | Kultūros paso programa
- Spalva dailėje ir literatūroje. Integruota literatūros ir dailės pamoka
- Kūrybinio rašymo pamoka muziejuje. Integruota kūrybinio rašymo ir dailės pamoka
- What’s Going on in This Picture? Užsiėmimas pagal vizualinio mąstymo metodą. Integruota anglų kalba ir dailė | Kultūros paso programa
- Istorinio laikotarpio pažinimas meno parodoje | Kultūros paso programa



9–12 KLASĖMS

VIZUALINIO MĄSTYMO METODAS
- Kas vyksta šiame paveiksle? Užsiėmimas pagal vizualinio mąstymo metodą | Kultūros paso programa
- Grafitis: meninė raiška ar miestą teršianti keverzonė? | Kultūros paso programa
- Istorijos iš lagamino. Istorijų pasakojimo (angl. storytelling) metodika pagrįstas užsiėmimas | Kultūros paso programa
EMOCINIO INTELEKTO LAVINIMAS
- Kaip priklausyti grupei ir išlikti savimi? Psichologinis emocinis savęs pažinimas | Kultūros paso programa

INTEGRUOTOS PAMOKOS
- NAUJA! Dailės pamoka muziejuje: meno pažinimas | Kultūros paso programa
- Senųjų ir naujųjų mitų atspindžiai dailėje ir literatūroje. Integruota literatūros ir dailės pamoka | Kultūros paso programa
- Kūrybinio rašymo pamoka muziejuje. Integruota kūrybinio rašymo ir dailės pamoka
- Poezija ir dailė: ieškome lyrinio subjekto. Integruota literatūros ir dailės pamoka | Kultūros paso programa
- What’s Going on in This Picture? Užsiėmimas pagal vizualinio mąstymo metodą. Integruota anglų kalba ir dailės pamoka | Kultūros paso programa
- Istorinio laikotarpio pažinimas meno parodoje | Kultūros paso programa


EDUKACINIAI PROJEKTAI

KELIAUJANTYS EDUKACINIAI PROJEKTAI
EDUKACINIAI PROJEKTAI SOCIALIAI JAUTRIOMS JAUNUOLIŲ GRUPĖMS
EDUKACINIAI PROJEKTAI DRAUGE SU BRITŲ TARYBA LIETUVOJE
- Vizualinio mąstymo mainai mene
- Vizualinio mąstymo mainai mene: MOkytojų projektas
- Vizualinio mąstymo mainai mene ir mokymosi procese
EDUKACINIAI PROJEKTAI MOKYTOJAMS IR MOKSLEIVIAMS
Kokie projektai muziejuje vyksta šiuo metu?



Apie MO edukatorius

MO muziejuje dirba 10 kvalifikuotų edukatorių, kurie nuolat gilina savo žinias bei gebėjimus įvairių mokymų metu. Mūsų komandoje yra ir pedagogų, ir psichologų, ir menotyrininkų, ir netgi rašytojų, aktorių, muzikantų! Visi jie savo skirtingomis patirtimis bei specifinėmis žiniomis praturtina MO edukacijas ir kelia jų vertę.
Visus mokslo metus MO edukatoriai noriai dalyvauja kompetencijų kėlimo mokymuose, kurie yra siejami ir su edukacinio turinio kūrimu, ir su bendrųjų gebėjimų ugdymu. Keletas jų: „Sunkiai valdomų grupių ypatumai, bendravimas su jomis“, „Kritinio mąstymo mokymai“, „XXI a. gebėjimai, kaip juos ugdyti edukacijose“, „Vizualinio mąstymo strategijos analizė, bei pritaikymas muziejaus veiklose“ ir kt.
Su MO edukatorių komanda susipažinki čia:
MO edukacijų vadovė Jurgita Zigmantė edukacijų srityje dirba daugiau nei 15 metų. Sukaupusi nemažą pedagoginę patirtį dalyvauja įvairiuose projektuose, skirtuose ugdyti kūrybiškumą, kritinį mąstymą, bendradarbiavimą ir kitus XXI amžiuje reikšmingus gebėjimus, dar vadinamus „minkštosiomis kompetencijomis“. Jurgita 10 metų priklauso asociacijai „Kūrybinės jungtys“, yra aktyvi projektų su vaikais, mokytojais bei skirtingomis socialinėmis bendruomenėmis dalyvė, taip pat dalyvauja įvairiuose tiek vietiniuose, tiek tarptautiniuose mokymuose, kurie praturtina naujomis žiniomis bei kompetencijomis.