MO lankytojus pasitinka atsinaujinęs
JAV atlikti tyrimai – iškalbingi: keturi iš penkių vartotojų mieliau naudojasi savitarnos paslaugomis, tokias paslaugas renkasi didžioji dauguma jaunosios kartos vartotojų. Ši tendencija pastebima ir Lietuvoje – daugėja galimybių pirkimus atlikti tam pritaikytuose terminaluose ar savitarnos kasose.
Penktąjį gimtadienį atšventęs MO technologiškai atsinaujino – tai padės gerinti muziejaus prieinamumą, o lankytojo patirtį pritaikyti dinamiškam šiuolaikiniam tempui. Nuo šiol muziejaus lankytojai bilietus gali įsigyti savitarnos terminaluose, jų laukia ir nauja, patogesnė naudoti nemokamo e.gido platforma, vaikus muziejuje pasitinka interaktyvūs MOmukai.
MO muziejaus skaitmeninio atsinaujinimo partneriu tapo IT kompanija „TeleSoftas“, teikianti skaitmeninės verslo transformacijos paslaugas. 2022 metais kompanija MO muziejuje atliko lankytojų patirties auditą, įvertino esamas IT sistemas ir pasiūlė, kaip pasitelkiant technologijas gerinti lankytojo patirtį muziejuje.
Atlikto tyrimo išvados tapo svarbiomis gairėmis įgyvendinant vieną iš MO muziejaus tikslų – tvarią IT strategiją.
„Būtinybė muziejaus turinį pasiekti patogiai bei išmaniai – aktualus klausimas, ypatingą svarbą įgavęs pandemijos laikotarpiu ir tampantis vis svarbesne bendros patirties santykyje su muziejumi dalimi. Lankytojų įpročiai keičiasi ir patogūs technologiniai sprendimai yra būtini. Siekiame lyderiauti ne tik šviežiu požiūriu į muziejų, bet ir užtikrindami aktualius infrastruktūros sprendimus“, – pasakoja MO muziejaus vadovė Milda Ivanauskienė.
Išsamų lankytojų patirties tyrimą sekė IT strategijos gairės, padėjusios priimti sprendimus renkantis technologinius partnerius bei plečiant IT sistemų ūkį.
Savitarnos terminalais mielai naudojasi jauni žmonės, nuolatiniai muziejaus lankytojai, MOdernistai: tai jiems leidžia dar labiau sutrumpinti kelią iki pagrindinio tikslo – meno patyrimo
„MO muziejus – stipriai išvystytas ir Lietuvos kultūros lauke lyderiaujantis prekinis ženklas, todėl besikeičiant rinkos ir vartotojų poreikiams, svarbu užtikrinti aukščiausius standartus atitinkančius IT sprendimus ir procesus. Džiaugiamės galėdami atliepti šį poreikį – padėjome suplanuoti konkrečius žingsnius, kurie padės MO muziejui patobulinti tiek skaitmeninę, tiek per technologinius sprendimus fizinę patirtį“, – sako UAB „TeleSoftas“ vadovas Šarūnas Putrius.
Visu metus vystytas procesas šį rudenį įgavo kūną – MO muziejaus lankytojai jau gali naudotis savitarnos terminalais, kuriuose galima greitai ir patogiai įsigyti ar panaudoti el. bilietą, MOdernisto narystę, taip pat – prisidėti prie muziejaus veiklos simboline parama.
„Savitarnos terminalai yra gerai pažįstami ir nuolat naudojami tokiose kasdienėse vietose, kaip prekybos centrai ar oro uostai, todėl toks muziejaus infrastruktūros atnaujinimas puikiai atliepia MO muziejaus lankytojų įpročius.
Savitarnos terminalais mielai naudojasi jauni žmonės, nuolatiniai muziejaus lankytojai, MOdernistai: tai jiems leidžia dar labiau sutrumpinti kelią iki pagrindinio tikslo – meno patyrimo“, – sako Š. Putrius.
Dar patogesnė patirtis laukia ir besinaudojančiųjų nemokamu MO e.gidu. Parodų patirtį praplečiantis, kiekvienai parodai kuriamas interaktyvus audiogidas, kurį lankytojai gali pasiekti tiek pasinaudodami MO muziejaus įranga, tiek savo išmaniuosiuose telefonuose, po atnaujinimo tapo dar patogesnis naudoti. Be to, e.gidas prieinamas ne tik lietuvių ir anglų, bet ir ukrainiečių kalbomis.
Neužmiršti ir mažiausi MO muziejaus lankytojai – jų prie kasos laukia naujas interaktyvus baldas, kuriame – MO simboliu tapę žaismingi personažai MOmukai.
„Siekiame, kad įtraukianti patirtis muziejaus erdvėse lydėtų kiekvieną lankytoją – nuo suaugusiųjų iki vaikų. Šeimoms muziejaus veiklose skiriame didelį dėmesį – šiuo metu vyksta jau antroji mūsų paroda vaikams, kiekvieną savaitę kviečiame į šeimų sekmadienius.
Vaikų mylimi personažai MOmukai, nuo pirmų muziejaus dienų atpažįstami iš parodas lydinčių užduočių knygelių, persikelia į interaktyvų uolą primenantį baldą, kviečiantį vaikus įsitraukti tiek įžengus į muziejų, tiek apsilankius parodose“, – dalinasi MO vadovė Milda Ivanauskienė.
Šie atsinaujinimo darbai – projekto „VšĮ MO muziejaus naujų skaitmeninių bei žiedinės ekonomikos paslaugų/produktų kūrimas, investuojant į KKI produktų kūrimui būtiną infrastruktūrą“ dalis, o projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo, kaip Europos Sąjungos atsako į COVID-19 pandemijos priemonė.
MO muziejaus atstovai džiaugiasi, kad Europos Sąjungos investicijos neaplenkia kultūros sektoriaus ir padeda tvariai kurti kultūrinę produkciją, ją pateikiant aktualiai ir patraukliai, žengiant koja kojon su didžiausiais Europos Sąjungos muziejais bei kultūros institucijomis.