20 Lietuvos meno istorijų. Jurga Barilaitė
Kūryba yra komunikacija
Pasak tapytojos ir tarpdisciplininio meno kūrėjos Jurgos Barilaitės (g. 1972), „kūryba pirmiausia yra komunikacija“. Apmąstydama asmenines patirtis, ji drąsiai ir provokuojančiai trina ribas tarp meno bei gyvenimo.
Bandymas nepaskęsti (ir) gyvenime
Videoprojekcijoje „Audra stiklinėje“ (2003), kaip ir daugelyje kitų savo kūrinių, Barilaitė filmuojasi pati. Jai norisi kalbėti iš asmeninės moters bei menininkės perspektyvos. Piene desperatiškai besiblaškančios menininkės vaizdas primena ne tik bandymą išgyventi, bet ir bandymą nepaskęsti kasdienėje rutinoje. Tai glaudžiai siejasi su feministinėmis temomis, kurios, pasak Barilaitės, atsiranda natūraliai, užsiimant savirefleksija. Tad blaškymąsi stiklinėje galime vertinti ir kaip moters padėties mūsų visuomenėje komentarą.
Jurga Barilaitė
Audra stiklinėje, 2003
Videoprojekcija, 7 min
MO muziejaus kolekcija
Teptukas – į bokso pirštines
Barilaitės kūrybinis kelias prasidėjo nuo tapybos ir atvedė prie videomeno, instaliacijų bei performansų. Juose ji permąsto pačią tapybos sampratą. Kūrinyje „Būtinoji gintis“ (2001) teptuką ji drąsiai iškeičia į bokso pirštines, kuriomis smūgiuoja drobę. Agresyviais smūgiais ant drobės ji sukuria kūdikio veidą. Tai ne tik tapybinis boksavimas, bet ir asmeninės patirties refleksija.
Jurga Barilaitė
Būtinoji gintis, 2001
Videoperformansas, 18 min
MO muziejaus kolekcija
Judantys paveikslai
Kalbėdama apie savo santykį su tapyba, ji pabrėžia, kad jai svarbu ne tapymo rezultatas, o procesas. Neatsitiktinai savo sukurtus videodarbus ji vadina ne filmais, o „judančiais paveikslais“.
Jurga Barilaitė
Vaikas ir velnias, 1994
Kartonas, akrilas, aliejus, 121 x 110 cm
MO muziejaus kolekcija
Jurga Barilaitė
Fragmentas 3. Iš ciklo „Blow up“, 2002
Drobė, akrilas, 225 x 210 cm
MO muziejaus kolekcija
Pokalbis su menininke
Kviečiame į Jurgos Barilaitės studiją (Fluxus Ministerijoje), kurioje tapytoja rodo savo ankstyvuosius ir vėlyvesnius darbus!