Darbuotojų motyvacija ir emocinė sveikata: kaip MO gali padėti?

MO muziejus Naujienos
MO muziejus | edukacijos | MO museum | educational conference

5 MINUTĖS SKAITYMO

Ryški įmonių personalo valdymo tendencija darbuotojų motyvacija ir pasitenkinimas darbo vieta priklauso nuo to, kiek organizacija skiria jiems dėmesio ir kaip sprendžia žmonių gerovės klausimus. Pastaraisiais metais darbuotojų gerovės kryptyje bene labiausiai dominuoti pradėjo emocinės sveikatos tema. Ji tapo dar svarbesnė koronaviruso pandemijos kontekste.

Ką naudingo įmonėms siūlome mes ir kaip prie jų darbuotojų emocinės sveikatos gerinimo prisidedame MO muziejuje?

Naujai paskelbtas tyrimų ir konsultavimo bendrovės „Gartner“ tyrimas atskleidė svarbiausius personalo valdymo prioritetus ir tendencijas 2022 metais. Kelios iš tendencijų – blogėjanti darbuotojų emocinė sveikata ir naujų „minkštųjų” įgūdžių bei kompetencijų ugdymas. Todėl vis daugiau įmonių ieško naujų būdų, kaip prisidėti prie darbuotojų gerovės, o tuo pačiu ir kelti motyvaciją, darbuotojų tikėjimą ir pasitikėjimą savo įmone.

Darbuotojų emocinė sveikata tampa vis svarbesnė

MOkytojo paso konferencija | Edukacija | Emocinis intelektas | MO muziejus

„Rūpinimasis žmonėmis ir jų emocine sveikata – MO muziejaus dėmesio centre. Visa muziejaus parodine ir edukacine veikla siekiame prisidėti prie žmogaus gerovės (angl. wellbeing) puoselėjimo ir emocinės sveikatos gerinimo. Žmonės – pagrindinis įmonių variklis, taigi pastebime, kad rūpinimasis jų gerove tampa kiekvienos įmonės svarbia dalimi, vidine kultūra. O čia didele dalimi galime padėti ir mes – muziejus“, – dalijasi MO vadovė Milda Ivanauskienė. 

Pandemija ir „naujoji realybė“, kuri tampa jau įprasta, į dėmesio centrą iškėlė darbuotojų sveikatą – ypač emocinę. Ieškodamos įvairių sprendimų, įmonės vis dažniau pasitelkia specialistų (psichologų, psichoterapeutų) pagalbą, rekomendacijas, mokymus, plačius papildomų naudų paketus, kurių tikslas – kuo geresnė darbuotojų savijauta.

Negana to, kai kuriose įmonėse atsiranda ir naujų pareigybių – žmonių gerovės, įvairovės ir įtraukties vadovai (-ės). Ši tendencija, tikėtina, šiais metais ir ateityje tik stiprės.

MOkytojo paso konferencija | Edukacija | Emocinis intelektas | MO muziejus
MO muziejus | Britų taryba | Projektas mokytojams | VTS

Apsilankymas muziejuje – pirmas žingsnis geresnės emocinės sveikatos link

MO muziejus | Britų taryba | Projektas mokytojams | VTS

Ką pasiūlyti gali MO muziejus? Opcijos įmonėms įvairios: muziejaus bilietai, metinės narystės, grupiniai užsiėmimai „Skirtingos perspektyvos“, ciklas „be neriMO: 4 patyrimai“, ekskursijos po parodas ir kitos veiklos.

Visos jos gali būti skirtingai pritaikomos, individualizuotai pateikiamos įvairioms įmonėms, atsižvelgiant į jų poreikius ir tikslus. Nuo savarankiško apsilankymo muziejuje (asmeniškai ar su šeima) sau patogiu metu darbuotojas ar darbuotoja gali atitrūkti nuo kasdienės rutinos, iki ekskursijų, edukacinių veiklų ar tikslingai MO sukurtų užsiėmimų suaugusiesiems grupėse.

„Muziejus – ideali vieta stabtelti ir atsisukti į save, išgirsti kitą, sustiprinti bendrumo jausmą. Kiekvieno mūsų emocinė būsena kuria ir bendrą komandos atmosferą. Be savarankiško apsilankymo muziejuje, kurie aktualūs kiekvienam darbuotojui ar jų šeimai, siūlome ir kelias tikslines programas bei užsiėmimus grupėms. Jos gali vykti ir fiziškai muziejaus erdvėse, ir pagal poreikį – virtualiai“, – pasakoja M. Ivanauskienė.

Specialūs užsiėmimai 

mo | mokytojų | paso | konferencija

Drauge su psichologe, MO edukatore Simona Košinskaite esame parengę naują specialią programą, kuri padeda atpažinti ir pradėti sąmoningai valdyti nerimą, stresą ir kylančią emocinę įtampą. Faktorius, kurie pandemijos kontekste yra vis dažnesni darbuotojų palydovai. 

Užsiėmimų be neriMO: 4 patyrimai metu dalyviai susipažįsta su skirtingomis meditacijos technikomis, dėmesingo įsisąmoninimo (angl. mindfulness), atjautos (angl. compassion) praktikomis. Žvelgdami į skirtingus MO parodose eksponuojamus meno kūrinius, dalyviai analizuoja savo reakcijas į stresą.

Tai užsiėmimai, kurių metu laikas sau, savo emocijoms ir mintims skiriamas ypatingu metu – muziejaus ne darbo valandomis. 

mo | mokytojų | paso | konferencija
MO muziejus | Edukacija
MO muziejus | Edukacija

Komunikavimo, bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimams stiprinti bei puoselėti muziejus siūlo užsiėmimus Skirtingos perspektyvos, grįstus vizualinio mąstymo strategija. Tai – MoMA muziejaus (JAV) edukatoriaus ir psichologės sukurtas metodas, kuris MO muziejuje taikomas nuo pat atidarymo.

Jo metu tyrinėjami skirtingi žmonių matymai į tą patį reiškinį ar meno kūrinį, skirtingos perspektyvos, turinčios įtakos abipusiam susikalbėjimui ir bendradarbiavimui. Užsiėmimas atveria kelius ne tik analizuoti įvairius savo matymo ir mąstymo kampus, bet ir priimti kito nuomonę, lavina kritinį mąstymą, kūrybiškumą – svarbias ir darbe, ir asmeniniame gyvenime savybes. 

Greta tikslinių „be neriMO: 4 patyrimai” ir „Skirtingos perspektyvos“  užsiėmimų galima rinktis ir muziejaus gidų vedamas ekskursijas po MO muziejuje eksponuojamas parodas, taip pat virtualias ekskursijas po jau įvykusias parodas. Įmonėms, darbuotojams, jų šeimos nariams siūlome šeimos bilietus ar netgi metines muziejaus narystes – MOdernistus – kad rūpinimasis emocine sveikata būtų ne vienkartinis tikslas, o ilgalaikė galimybė.

Prioritetas – visada žmonės

MO muziejus | Edukacija

„Rūpinimasis darbuotojais, visų pirma, kaip asmenybėmis – įmonių prioritetas. Kiekvienas darbuotojas prisideda prie įmonės rezultatų, taigi ir kiekvieno iš jų gerovė yra svarbi. Juk būtent žmonės veda sėkmės link. Tikiu, kad šiame kelyje vis daugiau įmonių atras muziejaus atveriamas galimybes puoselėjant tiek viso kolektyvo, tiek ir kiekvieno darbuotojo asmeninę emocinę sveikatą“, – priduria MO muziejaus vadovė. 

Apie MO muziejaus užsiėmimus suaugusiesiems daugiau sužinoti galite čia:

Taip pat primename, kad esame pasiruošę parengti individualius, kiekvienai įmonei aktualius užsiėmimų paketus. Visus, kuriems tai aktualu, kviečiame kreiptis ir tiesiogiai uzsiemimai@mo.lt

MO muziejus | Edukacija
Generated with Avocode.fb Generated with Avocode.Path 39 Generated with Avocode.Path 40 Generated with Avocode.Group 59Rectangle 62Path 41 Generated with Avocode.Group 58Path 37Path 38 Pasidalink: