10 Lietuvos fotografijos istorijų. Rimaldas Vikšraitis ir Violeta Bubelytė
Kviečiame į pasimatymą su paskutiniąja fotografų pora! Susipažinę su Irena Giedraitiene ir Ugniumi Gelguda, Andrew Miksiu ir Romualdu Požerskiu, Visvaldu Morkevičiumi ir Aleksandru Macijausku bei Monika Požerskyte ir Raimundu Urbonu, pasakojimų ciklą „10 Lietuvos fotografijos istorijų“ užbaigiame su dar dviem Lietuvos fotografijos kūrėjais.
Dalijame po užuominą:
9. Fotografas, fiksavęs tamsiąją lietuviško kaimo pusę, 2009 m. didžiausiame Europos fotografijos festivalyje apdovanotas kaip „Metų atradimas“.
10. Pirmoji fotografė Lietuvoje, fotoobjektyvą nukreipusi į apsinuoginusią save, sovietmečiu kaltinta net pornografija.
Kas jie?
9. Rimaldas Vikšraitis
Lietuvos fotografijoje kaimo gyvenimas yra dažnas motyvas, tačiau jį fiksavę Rimaldo Vikšraičio kadrai – išskirtiniai. Juose nerasite kitiems autoriams būdingo gamtos idealizavimo ar senųjų tradicijų įamžinimo.
Cikluose „Pavargusios kaimo grimasos“ ir „Vienkiemio godos“ Vikšraitis fotografuoja tamsiąją lietuviško kaimo pusę – skurdą, alkoholizmą, žmogiškojo orumo praradimą. Dalį šių fotografijų galite pamatyti ir gyvai, fotografijos parodoje „Permainų šventė“.
Visgi fotografo kūryba buvo įvertinta ir tarptautiniu mastu – 2009 m. didžiausiame Europos fotografijos festivalyje „Les Rencontres des Arles Photographie“ Prancūzijoje jis buvo apdovanotas kaip „Metų atradimas“.
Rimaldas Vikšraitis
Pavargusio kaimo grimasos, 2001
MO muziejaus kolekcija
Rimaldas Vikšraitis
Vienkiemio godos, nedatuota
MO muziejaus kolekcija
10. Violeta Bubelytė
Sovietmečiu kaltinta net pornografija, Violeta Bubelytė kuria moters vidinį pasaulį perteikiančias fotografijas, šiandien lyginamas su žymių feminisčių meno kūrėjų darbais.
Violeta – pirmoji fotografė Lietuvoje, fotoobjektyvą nukreipusi į apsinuoginusią save. 23 metų merginą masino tai, ko beveik niekas nedarė, kas būdavo išprašoma iš parodų, apie ką buvo sunku gauti informacijos, o oficialiai iš viso nekalbėta.
Nors naujausioje Bubelytės kūryboje nebėra jaunystei būdingo trapumo, joje atsiranda daugiau erdvės teatrališkumui, žaismingumui. Menininkė toliau varijuoja uždangomis, šydais, veidrodžiais, o jos kūryba tampa vis geriau žinoma ne tik Lietuvos, bet ir Europos mastu.
Violeta Bubelytė
Aktas 44, 1990
MO muziejaus kolekcija
Violeta Bubelytė
Autoportretas 16, 1988
MO muziejaus kolekcija
O kas prieš tai?
Smalsu sužinoti daugiau apie jau pristatytus aštuonis fotografus? Kviečiame atrasti!