Keliaujantis muziejus. Susitikimas su Islandijos partneriais Lietuvoje
Projektą finansuoja
Projektas finansuojamas pagal Europos Ekonominės Erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų priemonę „Kultūros prieinamumo plėtojimas ir kultūrinio švietimo stiprinimas“.
2022 M. GEGUŽĖ
MO muziejaus projekto „Keliaujantis muziejus: pažink save per meną“ veiklos įsibėgėja. Gegužės 16–19 d. Lietuvoje svečiavosi projekto partneriai iš Islandijos – „Reikjaviko meno muziejaus“ ir „Kasdienybės muziejaus“ delegacijos.
Viešnagė prasidėjo nuo kelionės į Molėtus, kur drauge atidarėme parodą „Permainų šventė“. Projekto partneriai turėjo galimybę susipažinti su svarbiausių lietuvių fotografų darbais, per šventes geriau suprasti lietuvių kultūrą bei tapatybę, gilintis į istoriją ir diskutuoti, kaip keliaujančios parodos gali daryti poveikį meno edukacijos procesams regionuose.
Atvykę į MO muziejų svečiai susipažino su čia saugoma meno kūrinių kolekcija, per svarbiausius jos kūrinius galėjo prisiliesti prie Lietuvos modernaus meno istorijos. Kartu stebėjome MO veikiančias parodas bei svarstėme, kaip edukatoriai gali būti įtraukiami į parodų kūrimą.
Ypatingo dėmesio sulaukė Andrew Miksio fotografijų paroda „BAXT“, vaizduojanti romų kultūrą Lietuvoje. Ji tapo pagrindu kelti klausimams apie tautinių mažumų integraciją į meno procesus bei muziejaus gyvenimą, meno prieinamumą bei dėmesį nuo didžiųjų miestų nutolusioms bendruomenėms.
Projekto partneriai stebėjo MO muziejuje vykstančias edukacijas ir lygino su praktikomis, taikomomis jų šalyje. Susitikimo su edukatoriais metu buvo išsamiai aptariamos abiejų šalių edukacijų metodikos, naudojami instrumentai, tikslai bei pokyčiai, kuriuos pavyksta pasiekti. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas pasiruošimui: visų trijų muziejų edukatoriai dalijosi įžvalgomis, ką reikia atlikti prieš pradedant dirbti su vaikais bei jaunimu, kaip elgtis su parodų medžiaga, atrinkti kūrinius, paruošti „apšildančius“ bei įtraukiančius žaidimus, kokių priemonių reikia edukaciniams užsiėmimams.
Šis susitikimas ne tik tapo įsimintinu įvykiu, bet ir leido apibendrinti patirtį, sukauptą vystant „Keliaujančio muziejaus“ projektą: apčiuopti, kaip edukacinės praktikos siejasi su konkrečiais meno kūriniais, bei sutelkti svarbiausius elementus, reikalingus vystant aukščiausios kokybės plačiajai visuomenei prieinamas edukacines veiklas, kurios gali veikti ir įtraukti, nepaisant atstumo, kalbos ar iki tol turėtos patirties.
Daugiau apie Keliaujantį muziejų, jo planus ir veiklas galite atrasti čia: