10 Lietuvos fotografijos istorijų. Andrew Miksys ir Romualdas Požerskis
Tęsiame „10 Lietuvos fotografijos istorijų“ ir skaičiuojame toliau! Rugsėjį susipažinome su Irena Giedraitiene ir Ugniumi Gelguda. O spalį kviečiame atrasti ir pažinti dar du Lietuvos fotografijos kūrėjus:
3. Fotografas, kurio fotografijų seriją publikavo britų laikraštis „Daily Mail“, tačiau Lietuvoje kilo didelis nepasitenkinimas dėl neva neigiamos mūsų šalies reprezentacijos užsienyje.
4. Fotografas, pagrindinį savo fotografijų motyvą atradęs važinėdamas motociklu, užklydus į atlaidus viename Žemaitijos miestelyje.
Smalsu, kas jie?
3. Andrew Miksys
Andrew Miksio matoma Lietuvos provincijos, miestelių ir kaimų diskotekų magija, įamžinta vakariečio akims egzotiškose nuotraukose. Dalį jų galite pamatyti ir gyvai – MO fotografijos parodoje „Permainų šventė“.
JAV gimęs lietuvių kilmės Andrew Miksys (g. 1969) kuria socialinę fotografiją. Pavyzdžiui, serijoje „DISKO“ Miksys daugiau nei dešimtmetį fiksavo naktinį gyvenimą Lietuvos provincijoje. Čia jaunuoliai linksminasi sovietmečiu statytuose pastatuose (kai kur vis dar kabo Lenino portretai!), tačiau klausosi vakarietiškos muzikos, rengiasi pagal iš Europos ar JAV atėjusias madas.
Vis dėlto šį ciklą palankiai įvertino ne visi. Kai britų laikraštis „Daily Mail“ publikavo fotografijas, Lietuvoje kilo didelis nepasitenkinimas dėl neva neigiamos mūsų šalies reprezentacijos užsienyje.
Andrew Miksys
Adutiškis, iš ciklo „Disko“, 2008
MO muziejaus kolekcija
Andrew Miksys
Varėna, iš ciklo „Disko“, 2001
MO muziejaus kolekcija
4. Romualdas Požerskis
Būtent Romualdas Požerskis (g. 1951) pagrindinį savo fotografijų motyvą atrado visai atsitiktinai, važinėdamas motociklu užklydęs į atlaidus viename Žemaitijos miestelyje. Jie fotografui padarė tokį stiprų įspūdį, kad šis nesustojo jų fiksuoti kelis dešimtmečius. Taip gimė žymus fotografijų ciklas „Atlaidai“.
Įdomu tai, kad Sovietmečiu daugybė šio ciklo fotografijų viešumoje negalėjo būti eksponuojamos dėl religinės tematikos, tačiau būtent už „Atlaidus“ 1990 m. Požerskiui buvo skirta Nacionalinė premija.
Požerskio tvirta pilietinė pozicija paskatino jį nuosekliai dokumentuoti ir svarbiausius įvykius, vedusius Lietuvą į Nepriklausomybę. Aukščiausiosios Tarybos rūmuose pats prabuvęs tris paras, Požerskis fotografavo dieną ir naktį vykstančias Šv. Mišias, taip pat šalia budinčius žmones, jų ryžtą versti naują Lietuvos istorijos puslapį.
Romualdas Požerskis
Baltijos kelias, 1989
22 x 32 cm
MO muziejaus kolekcija
Romualdas Požerskis
Baltijos kelias. 1989-08-23
49 × 33 cm
MO muziejaus kolekcija
O kas prieš tai?
Smalsu sužinoti daugiau apie praėjusį kartą pristatytus fotografus? Spausk čia ir atrask Irenos Giedraitienės bei Ugniaus Gelgudos fotografijas:
Daugiau fotografijų – naujoje parodoje
Norime priminti, kad šias ir kitas Andrew Miksio bei Romualdo Požerskio fotografijas galite pamatyti gyvai, didžiojoje fotografijos parodoje „Permainų šventė“.
Tad susitikime muziejuje!