10 Lietuvos fotografijos istorijų. Monika Požerskytė ir Raimundas Urbonas

MO muziejus Meno istorijos
Monika Požerskytė | Post circle | Permainų šventė | MO muziejus

Skaičiuodami paskutiniuosius ciklo „10 Lietuvos fotografijos istorijų“ autorius, pristatome dar du iš dešimties. Jau spėjome (susi)pažinti su Irena Giedraitiene ir Ugniumi Gelguda, Andrew Miksiu ir Romualdu Požerskiu bei Visvaldu Morkevičiumi ir Aleksandru Macijausku.

O gruodis neša pažintį su dar dviem Lietuvos fotografijos kūrėjais, kurių darbų galite pamatyti fotografijos parodoje Permainų šventė“. Štai, užuominos:

7. Socialinių fotografijos projektų autorė, serijoje „100 metų kartu“ Lietuvos šimtmečio proga užfiksavusi tokio pat garbingo amžiaus sulaukusius senolius.
8. Jo fotografijų stilistiką galima sieti su „nuobodulio estetika“. Dalyvavo menininkų grupės „Dooooris“ veikloje, kurios pavadinimas kilo iš legendinės roko grupės „The Doors“ pavadinimo.

Smalsu, kas jie?

7. Monika Požerskytė

Fotografė Monika Požerskytė žinoma kaip jautrių portretų kūrėja, socialinių fotografijos projektų autorė. Taip pat ji – ir fotografo Romualdo Požerskio dukra.

Savo kūryboje Požerskytė tęsia Lietuvos fotografijos mokyklos humanistines tradicijas. Pavyzdžiui, serijoje „100 metų kartu“ Lietuvos šimtmečio proga ji fiksavo tokio pat garbingo amžiaus sulaukusius senolius.

Priešingą strategiją menininkė pasirinko serijoje „Post-Circle“, kurioje užfiksavo cirko artistus. Joje aplinka vaidina itin svarbų vaidmenį, leidžia vizualizuoti kasdienį alinantį artistų gyvenimą, gastrolių nuovargį. Šias fotografijas galite atrasti ir Permainų šventė“ parodoje.

Monika Požerskytė | Post circle | Permainų šventė | MO muziejus
Monika Požerskytė | Post circle | Permainų šventė | MO muziejus

Monika Požerskytė
Iš serijos „Post Circle“, 2015
MO muziejaus kolekcija

8. Raimundas Urbonas

Klaipėdiečiui fotografui Raimundui Urbonui rūpėjo fotografuoti tiesą. Paprastų daiktų natiurmortais, kurių niekuomet dirbtinai nekomponuodavo, menininkas pasakodavo melancholiškas istorijas. 

Urbono fotografijų stilistika siejosi su 9-ojo deš. pradžioje sovietmečio sąstingio paveiktų fotografų darbais, apibūdinamais kaip „nuobodulio estetika“.

Nors asmeninėje Urbono kūryboje dominavo melancholija, visiškai priešingai menininkas kūrė kartu su bičiuliais grupės „Dooooris“ veikloje. Įdomu tai, kad grupės pavadinimas buvo ir nuoroda į legendinę roko grupę „The Doors“, ir į senas nebeveikiančio vaikų darželio duris, stovėjusias atremtas į sieną grupės narių dirbtuvėse.

Dooooris | Atostogos pas senelį | MO kolekcija | MO muziejus
Dooooris | Jūreiviškas natiurmortas | MO kolekcija | MO muziejus

Grupė „Dooooris“
Atostogos pas senelį, 1995
MO muziejaus kolekcija

Grupė „Dooooris“
Jūreiviškas natiurmortas, 1995
MO muziejaus kolekcija

O kas prieš tai?

Smalsu sužinoti daugiau apie praėjusį kartą pristatytus fotografus? Kviečiame atrasti:

Daugiau fotografijų – didžiojoje parodoje

Primename, kad šias ir kitas Monikos Požerskytės ir Raimundo Urbono fotografijas galite pamatyti gyvai, didžiojoje fotografijos parodoje „Permainų šventė“.

Tad susitikime muziejuje!

Generated with Avocode.fb Generated with Avocode.Path 39 Generated with Avocode.Path 40 Generated with Avocode.Group 59Rectangle 62Path 41 Generated with Avocode.Group 58Path 37Path 38 Pasidalink:
Paieška