Vizualinio mąstymo mainai mene

MO muziejaus ir Britų tarybos projektas

MO muziejus | Britų taryba | vizualinis mąstymas | vizualinio mąstymo mainai mene

PROJEKTAS JAU ĮVYKO

Projektą „Vizualinio mąstymo mainai mene“ organizuoja MO muziejus, o pagrindinis partneris yra Britų taryba Lietuvoje. Projekto pagrindinis tikslas yra kritinio mąstymo ir dialogo kompetencijų ugdymas mokyklose ir  bendruomenėse, kuriose yra tautinių bendrijų; bendradarbiavimo tinklų tarp bendruomenių kūrimas pasitelkiant šiuolaikinį meną, vizualinio mąstymo strategijos taikymas ugdant kritinį mąstymą bei kitus šiuolaikinėje visuomenėje svarbius gebėjimus.

Projekto atspirties taškas – MO muziejuje vykstanti didžioji paroda „Kodėl taip sunku mylėti?”. Ją kūrė pasaulinio garso britų režisierius, BAFTA laureatas Peter Greenaway ir olandų menininkė Saskia Boddeke. Paroda analizuoja šiuo metu ypatingai aktualią ir universalią priešybių aš vs. kitas/kitoks problematiką. Tuo pačiu ji užduoda klausimus, kodėl sunku mylėti kitą, nesvarbu, koks jis būtų. Menininkai parodoje analizuoja žmonijai būdingą siekį panaikinti socialines, politines ir ekonomines nelygybes, keliami atvirumo kitam/kitokiam klausimai.

Taigi projekte „Vizualinio mąstymo mainai mene“ atsispiriant nuo šiuolaikinio meno ir parodoje analizuojamos temos, siekiama kelti klausimus, megzti dialogą ir įkvėpti kritiškai mąstyti etninių bei socialiai pažeidžiamų bendruomenių ar mokyklų atstovus. Tam pasitelkiamas plačiai pasaulyje taikomas vizualinio mąstymo strategijos metodas.

Kas yra Vizualinio mąstymo strategija? 

MO muziejus | Edukacija

Tai MoMA muziejaus (JAV) edukatoriaus Philipe Yenawine ir psichologės Abigail Housen sukurtas meno edukacijos metodas. MO muziejuje šią programą taiko edukatorė Karen Vanhercke. Ji daug metų praktikavo įvairias edukacines programas Belgijos muziejuose, o šiuo metu savo patirtį perduoda MO edukatoriams ir lankytojų grupėms. Pagrindas – užsiėmimai „Kas vyksta šiame paveiksle?“. Jų metu vyksta nuolatinis vedėjo ir dalyvių dialogas.

Naudojama universali klausimų sistema skatina stebėti ir apibūdinti, interpretuoti remiantis argumentais, nuosekliai samprotauti. Be to, tai puikus būdas gilinti viešojo kalbėjimo įgūdžius, ugdyti kritinio mąstymo gebėjimą.

MO muziejus | Edukacija
MO muziejus | Edukacija

Projekto video

Kviečiame žiūrėti video pasakojimą, kuriame apžvelgiame visą įvykusį projektą. Išgirsite, ką pasakoja projekte dalyvavę MO muziejaus edukatoriais, bendruomenių atstovai ir patys mokiniai.

Taip pat daugiau sužinoti apie projektą galima čia:

MO muziejus | edukacija
MO muziejus | Edukacija
MO muziejus | Edukacija
DAUGIAU NUOTRAUKŲ

Projekto partneris

Logotipas