#MOstandswithUkraine

Palaikome nuo pat pradžių

Visa širdimi palaikome Ukrainos žmones. Nuo pat pirmųjų karo Ukrainoje dienų garsiai sakydami MAKE ART, NOT WAR stengiamės ir siekiame prisidėti prie paramos Ukrainai, o taip pat ir emocinės sveikatos gerinimo. Privalome išlikti ramūs, vieningi ir suteikti pagalbą tiems, kam jos reikia labiausiai. Tai šiandien ypač svarbu.

KĄ PADARĖME, DAROME IR TOLIAU DARYSIME DĖL UKRAINOS?

Finansinė parama Ukrainai

Dėkojame visiems muziejaus lankytojams, kurių dėka fondui Blue/Yellow pirmąją karo Ukrainoje savaitę surinkome 8 812 Eur! Taip kiekvienas, ieškantis nusiraminimo muziejuje, galėjo prisidėti ir prie palaikymo šiai turtingai žmonėmis ir sava dvasia šaliai.

IŠ VISO NUO KARO PRADŽIOS UKRAINAI PAAUKOJOME 27 840 Eur.
Kartu iki pergalės!

Prisidėti prie Ukrainos žmonių palaikymo galite ir toliau. Pirkdami standartinį MO muziejaus bilietą su papildoma 2 Eur ar 5 Eur parama, palaikote MO muziejaus veiklas ir prisidedate prie nemokamo muziejaus bilieto ukrainiečiams. Ačiū, kad palaikome kartu!

2023

Padėka už paramą Ukrainai

MO muziejus | Blue / Yellow

2023 m. kovo 16 d. atsiėmėme Blue / Yellow for Ukraine padėką už paramą Ukrainai.

Esame dėkingi, tačiau žinome, kad Ukrainos palaikymo metai mums nesibaigė. Mes vis dar esame kare.

E. gidas ukrainiečių kalba

E. gidas | Vilniaus pokeris | MO muziejus

Palaikydami, nepamiršdami ir norėdami kuo draugiškiau priimti į muziejų kiekvieną, pabėgusį nuo karo grėsmės, parodos „Vilniaus pokeris“ e. gidą išvertėme ir į ukrainiečių kalbą.

Nuo šiol MO muziejuje ukrainiečių laukia patirtis ir jų gimtąja kalba.

Botaninė instaliacija „Invazinės rūšys“

Invazinės rūšys | Botaninė instaliacija | MO muziejus

2023 m. liepos 10–16 d. MO muziejaus terasoje veikė botaninė instaliacija „Invazinės rūšys“. Kvietėme ateiti, pabūti ir nepamiršti kovojančios Ukrainos.

Instaliacija, pagaminta iš Sosnovskio barščių – tai užuomina į teroro okupuotą pievą Ukrainoje, kurioje – artilerijos išdeginta žemė ir suanglėję medžių kamienai. Invazinis augalas simbolizuoja rusijos pajėgų vykdomą sąmoningą, aktyvų ekocidą Ukrainoje, kuris paliks ilgaamžius randus tiek Ukrainos žemėje, tiek kolektyvinėje žmonių sąmonėje. Daugiau

Instaliacija „Atgimimo inkilai“

Atgimimo inkilai | Instaliacija | MO muziejus

2023 m. birželio 22 d. MO muziejaus terasoje atidaryta Jolitos Vaitkutės ir Aurimo Kadzevičiaus instaliacija „Atgimimo inkilai“.

Instaliacijos atidarymo metu vyko aukcionas, kuriame surinktos lėšos keliavo į „Stiprūs kartu“ sąskaitą, skirtą vaikams, dėl karo netekusiems abiejų tėvų. Daugiau

Įsigijome Ukrainos meno albumą

2023-ųjų kovą sulaukėme skambučio moters, kuri pasiūlė MO muziejui įsigyti Ukrainos meno albumą. Jį gavo iš ukrainiečių draugų gerokai prieš karą, tačiau norėjo jį įprasminti tokiu būdu. Negalėjome atsisakyti – albumą įsigijome, o už jį „Blue / Yellow“ paaukojome 500 Eur.

Ukrainos meno albumas | MO skaitykla | MO muziejus   Ukrainos meno albumas | MO skaitykla | MO muziejus

Norėjome įsigyti, kad galėtume ne tik paremti, bet ir dalintis. Todėl šį albumą atrasite MO skaitykloje. Muziejaus lankytojus kviečiame vartyti, tyrinėti ir nepamiršti palaikyti Ukrainą.

Nemokamas muziejaus lankymas

Permainų šventė | Didžioji paroda | MO muziejus

Norime, kad visi turėtų galimybę ramybę rasti muziejuje. Ypač tie, kuriems jos šiuo metu labai reikia. Mes, kaip muziejus, visada esame pasiruošę tai suteikti.

Todėl visi pabėgėliai iš Ukrainos ir Lietuvoje gyvenantys Ukrainos piliečiai gali lankytis muziejuje nemokamai, o ukrainiečiams vaikams nemokamos ir MO edukacijos

Iš viso nuo karo pradžios Ukrainoje nemokamai MO muziejuje apsilankė 4 301 ukrainietis lankytojas.

Beje, drauge su „Stiprūs kartu“ galite prisidėti prie pagalbos Ukrainos karo pabėgėliams, suteikdami jiems prieglobstį. Tai padaryti galite užpildydami formą:

Įsigijome meno kūrinių Ukrainai palaikyti

Ukrainą galime palaikyti ir pirkdami (o menininkai – parduodami) meno kūrinius, taip aukojant Ukrainos fondams. Vienas 2022 m. kovo mėnesio MO kolekcijos įsigijimų būtent taip atkeliavo į MO saugyklą.

6 000 Eur skyrėme fondui Blue/Yellow“ paremti nuo į MO kolekciją įsigyto skulptoriaus Vytauto Viržbicko Ukrainai kūrinio „Pokyčių vėjelis“. Daugiau

Vytautas Viržbickas | Pokyčių vėjelis | MO kolekcija | MO muziejus
Vytautas Viržbickas
Pokyčių vėjelis, 2018
Ąžuolas, plienas, putplastis, dirbtinis kailis, 700 × 350 × 100 cm
MO muziejaus kolekcija

Karui tęsiantis beveik pusę metų, MO kolekciją vėl papildėme Ukrainai paremti skirtais meno kūriniais. Tai dviejų jaunosios kartos tapytojų – Donatos Minderytės ir Dominyko Sidorovo – darbai.
Juos įsigijome per galerijoje „Vartai“ rengtą labdaringą meno aukcioną „Stand with Ukraine“. Daugiau

Donata Minderytė | Mia Farrow II, 2020 | MO kolekcija
Donata Minderytė
Mia Farrow II, 2020
Drobė, akrilas, aliejus, 120 × 110 cm
MO muziejaus kolekcija

Dominykas Sidorovas | A Poem About Gloves, a Lamp, a Path of Light and Shadows, 2021 | MO kolekcija
Dominykas Sidorovas
A Poem About Gloves, a Lamp, a Path of Light and Shadows, 2021
Drobė, akrilas, aliejus, 160 × 140 cm

2022

Ekskursijos ukrainiečiams

Susitikimas, kurio nebuvo | Didžioji paroda | MO muziejus

2022 m. gruodžio mėnesį kvietėme Ukrainos piliečius į nemokamas ekskursijas po didžiąją parodą „Susitikimas, kurio nebuvo“ gimtąja ukrainiečių kalba. Ekskursijas vedė MO gidė ir edukatorė – ukrainietė Oleksandra.

Specialūs kino seansai. Mėlyna kaip apelsinas žemė

Mėlynas kaip apelsinas žemė | Specialūs kino seansai | Parama Ukrainai | MO muziejus

2022 m. Kovo 11-ąją MO muziejuje vyko net du Ukrainos režisierės Irynos Tsilyk filmo „Mėlyna kaip apelsinas žemė“ seansai.

Dėkojame visiems atvykusiems į šiuos filmų seansus. Pardavėme 196 bilietus ir visos surinktos lėšos – 1 568 Eur – skiriamos fondui „Blue/Yellow“ bei filmo herojės Anos šeimai.

Dėmesys emocinei ir psichinei sveikatai

Eugenijus Laurinaitis | eMOcinė sveikata | MO muziejus

Psichoterapeuto Eugenijaus Laurinaičio paskaita Daugiau

Šiuo karo krizės laikotarpiu itin svarbu pasirūpinti savo emocine sveikata, nurimti, nepanikuoti, susitelkti į kasdienes veiklas, atrasti vidinę ramybę.

2022 m. kovo 5 d. kvietėme į gydytojo psichiatro, psichoterapeuto prof. dr. Eugenijaus Laurinaičio paskaitą apie nerimą ekstremalių situacijų metu ir kaip mes galime jį sumažinti.

Kviečiame susipažinti su psichoterapeuto patarimais:

Naktis praeis. Ukrainiečių poezijos skaitymai Daugiau

Kovo 25 d. 18 val. kvietėme į ukrainiečių poezijos skaitymus, kuriuose skaitėme kartu su ukrainiečiais poetais, dalyvavusiais literatūros renginiuose Lietuvoje.

Renginio bilietu buvo lauknešėlis Ukrainos namų renkamai paramai, nukentėjusiesiems nuo karo. Nuoširdus ačiū susirinkusiems klausyti ir išgirsti!

Lizaveta German | Pokalbis apie meną karo metu | MO muziejus

Pokalbis su Ukrainos meno kritike Lizaveta German Daugiau

Norime kviesti ir suteikti Ukrainos žmonėms jaukią aplinką kalbėti(s) MO muziejuje.

Todėl 2022 m. balandžio 8 d. kvietėme į pokalbį apie meną karo metu su Lizaveta German, Ukrainos meno kritike, viena iš Ukrainos paviljono Venecijos bienalėje kuratorių, The Naked Room galerijos Kijeve partnere.

Dėkojame susirinkusiems ir palaikantiems! Už bilietus surinktas lėšas paaukojome Ukrainos meno fondui Ukrainian Emergency Art Fond.

Paskaita apie moteris Ukrainos mene su Valentina Ryvlina | Ukrainos dienos Daugiau

Įsitraukdami į GO Vilnius rengiamą Ukrainos dienų programą, gegužės 14 d. kvietėme į paskaitą apie Ukrainos menininkes su ukrainiete Valentina Ryvlina.

Renginys buvo skirtas ir nemokamas karo pabėgėliams iš Ukrainos, kad galėtų nukreipti mintis į meną, turėtų galimybę nurimti ir pabendrauti, todėl paskaita vyks ukrainiečių kalba.

Paramos paroda „Ukraina: lūžio būsena“

Ukraina: Lūžio būsena | Audiovizuali paroda | MO muziejus

2022 m. gegužės 19–25 d. drauge su Nepatogus kinas ir NARA kvietėme patirti audiovizualią parodą „Ukraina: lūžio būsena“ MO renginių salėje. Tai paroda, vienijanti autentiškus karą Ukrainoje išgyvenusiųjų pasakojimus, fotografijas ir liudijimus, užfiksuotus LRT fotožurnalisto Beno Gerdžiūno bei NARA multimedijos kūrėjų Denio Vėjo ir Tomo Valkausko.

Norime padėkoti visiems apsilankiusiems parodoje. Jūsų visų dėka surinkta 2 002,96 Eur lietuvių humanitarinėms misijoms į Ukrainą „Lašas jūroje“ paremti.

Daugiau apie parodą

Ukrainą palaikančios prekės MO parduotuvėje

MO muziejus | Stand with Ukraine

Palaikyti ir žinią skleisti!

MO parduotuvėje pamatysite ir specialų staliuką, kuriame galite rasti MO prekių, skleidžiančių palaikymo Ukrainai žinią.

Tai – Eglės Gineitytės kūrinio „Ankantis žiūri į tolį“ (2014) reprodukcijos ir atvirukai, „RED ARMY GO HOME“ reikalaujančios kojinės bei MO draugų, MARCH ir Make Heads Turn, aksesuarai.

MO prekių rasite ne tik fizinėje MO parduotuvėje, bet ir e. parduotuvėje shop.mo.lt

Iš viso nuo karo pradžios už Ukrainą palaikančias MO prekes surinkome 8 972 Eur.
Juos skyrėme fondui „Blue/Yellow“.

MO knygos ir spalvonės Ukrainos vaikams

MO muziejus | Stand with Ukraine

Ukrainos vaikams, atkeliaujantiems į Lietuvą, surinkome MO spalvinimo knygelių, vizualių kortelių žaidimų, vaizdinių knygelių ir pristatėme į „DĖKUI STOTELĖ punktą.

Norime prisidėti atvykusių mažųjų dienas praskaidrindami menu ir raminančiais užsiėmimais.

Ryšiai ir bendradarbiavimas su užsienio meno muziejais

MO muziejus | ekskursija su architektu

Nuo pat pirmųjų karo Ukrainoje dienų mūsų kolegos palaikė ryšius su muziejais ir partneriais Europoje kviesdami kuo greičiau pareikšti poziciją, sureaguoti ir nelikti abejingiems, kai visiškai šalia mūsų vyksta karas.

Ir toliau palaikome ryšį, kviečiame juos prisidėti prie pagalbos Ukrainai ir nesustoti kalbėti šia tema. Mes visi stiprūs kartu!

Taip pat informuojame, kad MO muziejus nėra užmezgęs partnerysčių su Baltarusijos ar Rusijos meno institucijomis, taigi joks bendradarbiavimas nevyksta.

Nurimti ir paremti

MO muziejus | Mokytojų konferencija

Saugokime savo emocinę sveikatą, kalbėkimės, skirkime laiko savo įprastai rutinai, išlaikykime socialinius kontaktus ir ryšius. Visa tai padės mums atitrūkti nuo neramių minčių, sumažins streso lygį ir grąžins mums normalumo pojūtį. Tą patariame jums, tokį patį patarimą duodame ir sau!

Slava Ukraini!

Aktuali informacija atvykstantiems iš Ukrainos

Dalijamės Lietuvos Respublikos Vyriausybės parengta informacija apie tai, kokios pagalbos gali tikėtis atvykstantieji iš Ukrainos:
Lietuvių kalba
Ukrainiečių kalba
Anglų kalba
Rusų kalba

Norintiems prisidėti ar savanoriauti

Kiekvieno iš mūsų pagalba ar parama yra labai svarbi. Prisidedame mes patys ir kviečiame prisidėti jus. Dalijamės įvairių organizacijų nuorodomis, kurios kviečia savanoriauti ar skirti paramą Ukrainos gyventojams.