Pro V. B. prizmę: P. Jurkšaitytės ir V. Marcinkevičiaus tapyba

2019 05 29 - 2019 07 08
Pro V. B. prizmę: P. Jurkšaitytės ir V. Marcinkevičiaus tapyba | Parodos | MO muziejus

Kviečiame visus nuo gegužės 29 d. apsilankyti MO muziejaus dviejų paveikslų ekspozicijoje „Pro V. B. prizmę: P. Jurkšaitytės ir V. Marcinkevičiaus tapyba“ bei skirti laiko filmukams, kuriuose kiekvienas galėsite prisiliesti prie kūrybinio proceso.

Ar kada nors esate lankęsi dailininko dirbtuvėje? Ar teko stebėti kūrybos procesą iš arti? MO filmukuose užfiksuoti menininkų Patricijos Jurkšaitytės ir Vilmanto Marcinkevičiaus kūrybinio proceso užkulisiai. Kadruose matomas drobių „augimas“ nuo pirmų potėpių iki galutinės idėjos įgyvendinimo. Šie vaizdai leidžia iš arčiau susipažinti su menininkų kūrybine aplinka.

Patricija Jurkšaitytė kūrybos įkvėpimo semiasi iš visai kitų šaltinių nei dauguma lietuvių tapytojų. Ji kopijuoja ir transformuoja garsių senųjų meistrų paveikslus. Patricija yra neoromantikė, kurianti tapyboje hermetišką, lyg kino juostoje inscenizuotą pasaulį su istorinėmis dekoracijomis, kostiumais ir specialiaisiais efektais. Ji pertapo Renesanso ir XVII amžiaus žymių meistrų šedevrų reprodukcijas atkurdama interjerus be juose veikiančių personažų. Menininkė taip pat laisvai improvizuoja ir senųjų didelių arba mažų meistrų tapybos temomis. Paklausta apie savo kūrybą, Jurkšaitytė sako: „Mano paveikslai yra tarsi laiškai butelyje – jie nėra skirti konkrečiam žmogui.“

Vilmanto Marcinkevičiaus paveikslai – disonansas lietuviškos tapybos kontekste. Jie nutapyti ekspresyviai, bet ši ekspresija visai kitokia – veržli, groteskiška ir net agresyvi. Subtilių spalvinių derinių lietuviškos aliejinės tapybos mokyklos koloritą jis pakeičia ryškiomis kone fluorescencinėmis akrilo spalvomis. Kitaip nei kiti lietuvių menininkai, tapytojas daug dėmesio skiria erotikos temai. Jau ankstyvosiose nedidelėse spalvotose šilkografijose jis vaizdavo aistringai besiglėbesčiuojančias ir besimylinčias poras. Vėliau tapytojo drobėse meilės siužetai interpretuojami tiek lyriškai, tiek kaip gaivališkas geismų prasiveržimas.

Paieška