Vizualinio mąstymo mainai mene
Projekto partneris
MO muziejaus ir Britų tarybos projektas
PROJEKTAS JAU ĮVYKO
Projektą „Vizualinio mąstymo mainai mene“ organizuoja MO muziejus, o pagrindinis partneris yra Britų taryba Lietuvoje. Projekto pagrindinis tikslas yra kritinio mąstymo ir dialogo kompetencijų ugdymas mokyklose ir bendruomenėse, kuriose yra tautinių bendrijų; bendradarbiavimo tinklų tarp bendruomenių kūrimas pasitelkiant šiuolaikinį meną, vizualinio mąstymo strategijos taikymas ugdant kritinį mąstymą bei kitus šiuolaikinėje visuomenėje svarbius gebėjimus.
Projekto atspirties taškas – MO muziejuje vykstanti didžioji paroda „Kodėl taip sunku mylėti?”. Ją kūrė pasaulinio garso britų režisierius, BAFTA laureatas Peter Greenaway ir olandų menininkė Saskia Boddeke. Paroda analizuoja šiuo metu ypatingai aktualią ir universalią priešybių aš vs. kitas/kitoks problematiką. Tuo pačiu ji užduoda klausimus, kodėl sunku mylėti kitą, nesvarbu, koks jis būtų. Menininkai parodoje analizuoja žmonijai būdingą siekį panaikinti socialines, politines ir ekonomines nelygybes, keliami atvirumo kitam/kitokiam klausimai.
Taigi projekte „Vizualinio mąstymo mainai mene“ atsispiriant nuo šiuolaikinio meno ir parodoje analizuojamos temos, siekiama kelti klausimus, megzti dialogą ir įkvėpti kritiškai mąstyti etninių bei socialiai pažeidžiamų bendruomenių ar mokyklų atstovus. Tam pasitelkiamas plačiai pasaulyje taikomas vizualinio mąstymo strategijos metodas.
Ką aplankėme 2020 metais?
MO edukatoriai vyko į šias projekte dalyvavusias mokyklas:
Kalvarijos meno mokykla,
Tauragės meno mokykla,
Kalesninkų Mykolo Rudzio pagrindinė mokykla,
Trakų r. Rūdiškių gimnazija,
Riešės gimnazija,
Vilniaus Levo Karsavino mokykla,
Vilniaus „Atgajos“ specialioji mokykla,
Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazija,
Vilniaus Sofijos Kovalevskajos gimnazija
MO edukatoriai vyko pas šias projekte dalyvavusias bendruomenes:
Ignalina
Kybartai
Marijampolė
Trakai
Šalčininkai
Šilutė
Švenčionys
Švenčionėliai
Visaginas
Drauge su rumunų, totorių, moldavų, žydų, rusų ir lenkų bendruomenėmis projektą vykdėme MO muziejuje.
Kas yra Vizualinio mąstymo strategija?
Tai MoMA muziejaus (JAV) edukatoriaus Philipe Yenawine ir psichologės Abigail Housen sukurtas meno edukacijos metodas. MO muziejuje šią programą taiko edukatorė Karen Vanhercke. Ji daug metų praktikavo įvairias edukacines programas Belgijos muziejuose, o šiuo metu savo patirtį perduoda MO edukatoriams ir lankytojų grupėms. Pagrindas – užsiėmimai „Kas vyksta šiame paveiksle?“. Jų metu vyksta nuolatinis vedėjo ir dalyvių dialogas.
Naudojama universali klausimų sistema skatina stebėti ir apibūdinti, interpretuoti remiantis argumentais, nuosekliai samprotauti. Be to, tai puikus būdas gilinti viešojo kalbėjimo įgūdžius, ugdyti kritinio mąstymo gebėjimą.
Projekto video
Kviečiame žiūrėti video pasakojimą, kuriame apžvelgiame visą įvykusį projektą. Išgirsite, ką pasakoja projekte dalyvavę MO muziejaus edukatoriais, bendruomenių atstovai ir patys mokiniai.
Taip pat daugiau sužinoti apie projektą galima čia: