Susipažink su viktorinoje naudotais kūriniais ir jų autore
Rūta Spelskytė
Rūta Spelskytė laikoma viena perspektyviausių ir įdomiausių jaunosios kartos grafikos kūrėjų. Jos akiratį formavo ne tik lietuviška Dailės akademijos Grafikos katedra, bet ir studijos Vokietijoje, Paryžiuje, Ispanijoje bei Švedijoje. Rūta sakosi negalinti gyventi be kelionių, jos būtinos kaip oras. Todėl ir menininkės darbai yra susiję su lankytomis vietomis. Tačiau Spelskytės kūriniai toli gražu nėra dienoraščio tipo.
Kūrybos impulsų Rūta dažnai ieško fotografiniuose vaizduose, todėl jos grafika turi nemažai sąsajų su fotografija. Vietoje eskizavimo ji užsirašinėja įvairias mintis, kuria eilėraščius. Galbūt todėl per oficialiai pateikiamus, puikiai argumentuotus rūsčius, dažnai karinės tematikos vaizdus prasišviečia polinkis į savianalizę ir poetinis polėkis.
Apie parodą
MO parodoje hole pristatome Rūtos Spelskytės, geriausios „ArtVilnius‘20“ jaunosios menininkės, grafikos darbų ciklą „Tylaus kalbėjimo metodai“.
Rinkdama medžiagą šiam ciklui, menininkė aplankė net 26 Europos valstybes! Šiose kelionėse buvo įvairių nutikimų. Vokietijoje ji buvo apsistojusi net pas keistuolius sektantus. Bosnijoje nuolat buvo tikrinama ginkluotų kareivių, kuriems įtartinai atrodė smulkutė vieniša keliauninkė. R. Spelskytė ieškojo vietų, kur tautų ar politinių sistemų nesusikalbėjimas virto tragedijomis ar net karais. Tokias vietas menininkė fiksavo fotoaparatu ir rašikliu, o grįžusi į savo studiją raižė plastiko plokštelėse ir spaudė ant popieriaus.
Daugumoje šių vietų nėra jokių žmogaus sukurtų atminimo ženklų. Taigi jei nežinotume istorinio konteksto, turbūt išvis nesusietume atspauduose matomų vaizdų su konkrečiais įvykiais. Todėl labai svarbi šių kūrinių dalis yra pavadinimai – atkreipkite dėmesį į juos!
Viktorinoje naudoti kūriniai
Rūta Spelskytė
Pieva Švedijos botanikos sode. Iš ciklo „Tylaus kalbėjimo metodai“, 2010
Sausoji adata, 32 x 47,5 cm
MO muziejaus kolekcija
Rūta Spelskytė
Teatras Detroite. Miestas-vaiduoklis. Iš ciklo „Tylaus kalbėjimo metodai“, 2010
Sausoji adata, 16 x 25 cm
MO muziejaus kolekcija
Rūta Spelskytė
Tvenkinys Aušvice Birkenau, į kurį buvo sumesta keliasdešimt tūkstančių sudegintų žydų pelenų. Iš ciklo „Tylaus kalbėjimo metodai“, 2010
Sausoji adata, 6 x 9,5 cm
MO muziejaus kolekcija
Rūta Spelskytė
Iš kelionės po Balkanų šalis. Bosnija. Iš ciklo „Tylaus kalbėjimo metodai“, 2010
Sausoji adata, 33 x 55 cm
MO muziejaus kolekcija
Rūta Spelskytė
1944 m., II pasaulinis karas. Amerikiečių kareiviai išsilaipina Prancūzijoje. Iš ciklo „Tylaus kalbėjimo metodai, 2010
Sausoji adata, 55,5 x 38 + 55,5 x 43,5 cm
MO muziejaus kolekcija
Rūta Spelskytė
Iš mano gyvenimo Paryžiuje. Du, tik būdami šalia ir bendrame kontekste, nuoroda tampantys paveikslai. Gare de Lyon ir Pere Lachaise kapinės. Iš ciklo „Tylaus kalbėjimo metodai“, 2010
Sausoji adata, 18,5 x 33 cm
MO muziejaus kolekcija
Rūta Spelskytė
Ribentropas. Įvykdyta mirties bausmė pakariant 1946 m. spalio 16 d. po Niurnbergo teismo sprendimo. Iš ciklo „Tylaus kalbėjimo metodai“, 2010
Sausoji adata, 12,5 x 19 cm
MO muziejaus kolekcija
Rūta Spelskytė
Nagasakis iki susprogdinimo. Ant Nagasakio mesta bomba kiek „neplanuota“, pirminis taikinys buvo Kokuro miestas. Bombos epicentras buvo 1,45 km nuo Mitsubishi fabriko. Iš ciklo „Tylaus kalbėjimo metodai“, 2010
Sausoji adata, 11 x 17,5 cm
MO muziejaus kolekcija
Rūta Spelskytė
Monblanas. Tunelyje per jį 1999 m. kovo 24 d. kilo gaisras, trukęs 56 valandas ir nusinešęs keliasdešimt gyvybių. Iš ciklo „Tylaus kalbėjimo metodai“, 2010
Sausoji adata, 150 x 200 cm
MO muziejaus kolekcija