Lietuvos kultūros veikėjų portretai
Parodą galima pamatyti MO muziejaus hole.
Įėjimas: su muziejaus bilietu.
MOdernistams – nemokamai.
Auliniai, sportiniai ir netgi šlepetės. Kiek daug avalynė gali papasakoti apie juos avinčius žmones?
MO muziejuje pristatoma fotografės Dovilės Dagienės (DoDa) ciklo „Lietuvos kultūros veikėjų portretai“ (2005) dalis. Oficialus ciklo pavadinimas slepia žaismingą autorės prieigą prie portreto žanro – jame įamžinti ne įvairių kultūros sričių atstovų veidai, o jiems priklausiusi avalynė. Per dėvėtus daiktus atsiskleidžia įvairialypiai jų savininkų charakteriai.
Vienas iš ciklo kūrinių – Jono Meko batus įamžinusi fotografija, kurią D. Dagienė užfiksavo prieš 15-iolika metų viešėdama Niujorke. Autorė pasakoja, kad iš pradžių avangardinio kino kūrėjas J. Mekas į sumanymą žiūrėjo įtariai, tačiau vėliau visgi maloniai sutiko fotosesijai paskolinti savo mėgstamus sportbačius. Fotografija papildo šiuo metu MO muziejuje eksponuojamą Jono Meko sustingusių kadrų parodą „Mekas mirksi geriau“.
Dovilė Budreikaitė-Dagienė (DoDa) – fotomenininkė ir fotografijos teoretikė, 2015 metais pelniusi antrą vietą pasauliniame fotografijos konkurse „Sony World Photography Awards“ profesionalų „Gyvenimo būdo“ kategorijoje. Fotomenininko Gintauto Trimako mokinė minimalistinėmis priemonės kuria iškalbingus fotopasakojimus – ar tai būtų nebylių objektų, kosminių kūnų, ar augalų nuotraukos – vaizduojamuose objektuose menininkė užkoduoja bendražmogiškas temas.
Nuotrauka: Jono Meko batai iš Dovilės Dagienės ciklo „Lietuvos kultūros veikėjų portretai“.
—
APIE FILMĄ:
Filme garsusis naujojo Amerikos kino pradininkas Jonas Mekas pats pasakoja savo biografiją, išdėsto kūrybinius credo, požiūrį į avangardinį ir holivudinį kino meną, betarpiškose eseistinėse išpažintyse „kamerai“ mąsto apie amžinąsias žmogiškąsias vertybes.
Be to, filme susitiksime ir su Jono Meko avangardinių eksperimentų bendražygiais – Salvadoru Dali, Johnu Lenonu, Yoko Ono bei antiakademinio-antimeninio judėjimo FLUXUS pradininku Jurgiu Mačiūnu.