Vizualinio mąstymo mainai mene: MOkytojų projektas

MOkytojų projektas | MO muziejus | Britų taryba

PROJEKTAS JAU ĮVYKO

MO muziejus yra erdvė, kurioje mokytojai gali susitikti, bendrauti ir kurti bendras veiklas. Šiuo metu tą daryti siekiame virtualiai ir kviečiame pedagogus į drauge su Britų taryba Lietuvoje organizuojamą projektą „Vizualinio mąstymo mainai mene: MOkytojų projektas“.

Projekto pagrindinis tikslas yra kurti bendradarbiavimo ryšius tarp muziejaus ir mokytojų bendruomenės, mokytis plačiai MO edukacijose naudojamo Vizualinio mąstymo metodo. Šis metodas padeda ugdyti kritinio mąstymo ir dialogo kompetencijas, kūrybiškumo, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Jis taip pat gali būti plačiai pritaikomas ir įvairiame mokymo turinyje.

Mokymosi programa yra skirta įvairių ugdymo įstaigų pedagogams ir vyks nuotoliniu būdu. Iš viso projekte dalyvauti galės 120 mokytojų, kurie dirbs atskirose grupelėse po 15 asmenų.

Programa

MOkytojų projektas | MO muziejus | Britų taryba

Mokymų metu MO muziejaus edukatoriai savo patirtimi dalinsis su projekte dalyvaujančiais mokytojais. Mokytojai sužinos ir įgis teorinių bei praktinių Vizualinio mąstymo metodo taikymo žinių, o pasitelkdami įvairius kokybiškus metodus šią išmoktą medžiagą galės pritaikyti ugdymo procesuose.

MOKYMŲ PROGRAMĄ SUDARYS:

  • 2 bendri visų projekto dalyvių užsiėmimai (po 2–3 val.) virtualioje platformoje.
  • 4 užsiėmimai (po 2 val.) su MO muziejaus edukatoriumi. Tai teoriniai ir praktiniai užsiėmimai nuotoliniu būdu. Jie vyks individualiose iki 15 asmenų mokytojų grupėse.
  • Mokytojai, dalyvaujantys mokymuose, gaus teorinę medžiagą apie Vizualinio mąstymo metodą ir jo taikymą.
  • Mokytojai, sėkmingai pabaigę mokymosi programą, gaus rekomendacijų paketą, kaip Vizualinio mąstymo metodą taikyti ugdymo procesuose.
  • Mokytojai, dalyvavę visuose užsiėmimuose, gaus mokymų pažymėjimus.
  • Projekte dalyvavę mokytojai turės galimybę prisijungti prie MO muziejaus buriamos MOkytojo paso bendruomenės.

Kas yra Vizualinio mąstymo metodas?

Tai MoMA muziejaus (JAV) edukatoriaus Philipe Yenawine ir psichologės Abigail Housen sukurtas meno edukacijos metodas. MO muziejuje šią programą taiko edukatorė Karen Vanhercke. Ji daug metų praktikavo įvairias edukacines programas Belgijos muziejuose, o šiuo metu savo patirtį perduoda MO edukatoriams ir lankytojų grupėms. Pagrindas – užsiėmimai „Kas vyksta šiame paveiksle?“. Jų metu vyksta nuolatinis vedėjo ir dalyvių dialogas. Naudojama universali klausimų sistema skatina stebėti ir apibūdinti, interpretuoti remiantis argumentais, nuosekliai samprotauti. Be to, tai puikus būdas gilinti viešojo kalbėjimo įgūdžius, ugdyti kritinio mąstymo gebėjimą.

Mokymai mokytojams bus organizuojami remiantis šiuo metu eksponuojama nauja MO muziejaus paroda „Sunkus amžius. Szapocznikow – Wajda – Wróblewski“. Tai yra kol kas didžiausias ir ambicingiausias MO muziejaus projektas, įtraukiantis 25 tarptautinius muziejus, galerijas ir privačias kolekcijas. Apie 120 kūrinių į šią parodą keliavo net iš 5 valstybių.

Sėkmė – mokiniai diskutuoja, tai veikia!

MOkytojų atsiliepimai

„Taikant mokymuose pateiktą metodiką, pastebėjau, kad mokiniai tapo atviresni (drąsiau reiškė mintis), tikriausiai dėl to, kad nebuvo įsprausti į rėmus“

„Meno kūrinių analizavimas išlaisvina mokinius“

„Kalbėjomės apie emocijas per klasės valandėlę. Pavyko. Mokiniai atsivėrė, buvo drąsesni“

„Sėkmė – mokiniai diskutuoja, tai veikia!”

„Mokiniai po pamokos sakydavo: „Mokytoja, vau, buvo labai įdomu“

– apie metodo taikymą pamokose dalijosi projekte dalyvavę mokytojai.